Ho chi Minh, mekong delta en Hongkong

14 januari 2018 - Kowloon Tong, Hongkong

12 januari..
De laatste dagen zijn begonnen. We zijn zelf blij dat we deze verslagen hebben geschreven we hebben zoveel gedaan en beleefd onze hoofden zitten vol met alle mooie en leuke nieuwe indrukken!
Er staat om 8.00 uur een auto met gids en chauffeur klaar we vertrekken voor een rit van 2,5 uur richting de Mekong delta. Hier mond de rivier die begint in Tibet begint en door 7 landen heen stroomt alle modder die die meeneem blijft hier liggen en zo is de delta ontstaan. Onderweg krijgen we een hele foto reeks over honderden jaren terug heeel interssant ahum we kwamen niet van die vent af Haha. Doen alsof we sliepen was de beste oplossing.
Aangekomen stappen we op een boot en varen een stuk over de grotere stukken van de rivier. We meren aan bij een eiland waar ze laten zien hoe ze vroeger hun voedsel verzamelde en bereiden, rijstvellen, rijst, rijstwijn, gepofte rijst. Vis wat groentes en fruit. Slang zijn ze ook gek op ze geloven dat je daar heel veel kracht van krijgen. Darwin neemt voor de 2x deze vakantie een glaasje en denk de hele dag dat hij de Hulk is! Er is ook nog een levende python aanwezig die je mag aaien en knuffelen. Ik maak hele mooie foto’s daar van.
We lopen verder wat door het dorpje heen waar je alleen met een oud pontje kan komen met de fiets of de brommer. We stappen over in een klein bootje waar een vrouw op de achterkant van de boot staat te roeien. We stappen met zijn 3e in en varen door kleine dicht begroeide slootjes. Heel leuk en super zen! Stoppen nog ergens om te eten en genieten van de rust en de natuur om ons heen.
We varen langzaam terug naar de auto stappen in en gaan meteen “slapen” voordat we weer 1600 foto moeten kijken...,
We laten ons afzetten bij het hele hoge gebouw waar ik het de vorige keer over had. Kopen kaartjes en gaan naar 49 hoog. Vet uitzicht over de stad we blijven wachten tot we de zon onder zien gaan. En de stad weer verlicht is met heel veel neon.
We willen in het hotel eten maar die ligt nogal een stuk uit het centrum vandaan en willen terug met de taxi. Maar het is vrijdag avond spits en het is normaal al heel bizar druk maar dit is niet te doen. Het enige wat kan is lopen na ja kan.... ook dat was een tocht de meeste van jullie hebben het filmpje en de foto op insta gezien.. echt niet normaal.
Eten  heerlijk in het hotel proosten op de laatste avond en een geslaagd verblijf in Vietnam.
We pakken onze spullen in voor de volgde dag dan vliegen we weer terug naar Hongkong.
We komen om 15.00 aan in Hongkong, gaan naar de afgegeven plek voor een shuttelbus nar het hotel. Het balie nummer klopte niet en na wat heen en weer gezoek toch wat gevonden. Helaas we stonden niet lijst, ze wilden niet meewerken om even te bellen naar de locale agent waar ik een nummer van had. Werden onaardig geholpen uiteindelijk kon het wel wel maar dan tegen betaling van €15 valt mee natuurlijk maar als je al ergens voor betaald heb.. heb nog geprobeerd fox reizen te bellen maar daar werd ik in de wacht gezet ja dan kost het bellen straks ook €15 dat schiet niet op. We hadden van de eerste dag Hongkong nog een ov pas en zijn met de metro richting hotel gegaan. Achteraf koste dat nog meer dan de shuttel taxi hahahahh sukkels. Nu de vraag nog welke metro uitgang we nodig hadden a,b,c,d,e ? Gokje op b gedaan, DAT was bijnaaaa goed.. als we a hadden gegokt was het 5 min lopen.
Het hotel valt ook tegen heel erg oud super groot en niet vriendelijk personeel. We moeten naar 19 hoog maar met liften uit de pre historie en zo veel mensen duurt het lang en schut je omhoog. Er is lekkage geweest op de verdieping en alles ligt vol met lakens en droog machines. De kamer is piep klein en de badkamer is net zo groot als die ik had op de wibautstraat maar dan nog een wc er in. Hebben ook nog 2 losse bedden. Volgens de receptie zijn alle dubbel beden kamer op. Dus verbouwen we de boel zelf even.. denken even wat jammer dit zo een einde van de vakantie., er ligt wel een bericht voor ins bij de receptie van de locale reisagent dat de ophaald tijd de volgend dag om 20.00 uur is hu? Dus we staat wel ergens in het systeem. Na ja we zien het wel morgen. We gaan stad in en zien dat we goed midden in de stad zitten toch nog een plus puntje. We lopen een van de duurste straten van de wereld zien rijen staat bij Gucci, verder zijn alle andere hele dure merken ook te vinden op canton road. Einde van de straat zit de haven en stappen op 1 van de vele boten om de skyline by night Te bekijken en volgens de kaart verkoopster en spectaculaire licht show om 20.00. Nou mijn kerst verlichting is nog spectaculairder verder wat het prachtig. Het word tijd om te eten en zoeken het weer hoog op eten op de 29ste verdieping met mooi uitzicht over de stad en het water. We kopen nog de nachtmarkt met heel veel Chinese troep leeg  en gaan terug naar het hotel. Wat! Het is al 00.30 tijd te kort hebben we!!!
De ochtend cheken we uit. En gaan met de metro naar een ander deel van de stad op een ander eiland. Hongkong bestaat uit meerder eilanden. We verlaten de metro en pakken de bus naar de Peak. Een route door de duurste wijk van Hongkong en prachtig gelegen boven op een berg. We volgen een wandel route met mooie vergezichten door een park heen. Lopen nog wat rond tussen de winkels gaan op de foto met bruce lee bij madame Tussauds. Naar beneden nemen we de 130 jaar oude peak tramlijn.
We gaan met de ferry het water over terug naar ons eiland. En nemen een plekje aan het water en genieten van de zon.. slenteren nog door het park waar ze een Kong fu demonstratie geven en bekijken dat rustig., nuuu is het echt tijd geworden om terug te gaan nat het hotel we eten in het hotel en na het eten pakken we onze tassen en krijgen een melding dat de chauffeur heeft gebeld dat hij er al is. Oké dat is fijn! 100 maal excuses dat mis gelopen is. Ze hebben we wel gestaan maat bij uitgang a en niet bij b daar mogen ze niet komen. Hij wilde een foto van de brief die we van fox hadden gehad over de ophaal plaats en gaat het doorgeven aan de reisorganisatie. We kunnen als we thuis zijn het geld van de metro bij fox terug vragen, gelukkig hebben we dat bonnetje bewaard. Het mocht de pret niet drukken! We hebben een fantastische reis gemaakt! En veel gezien, beleefd en gedaan. Nu maar weer een uitrust vakantie plannen om even bij te komen van deze reis Haha.
Leuk dat jullie mee hebben gereisd en bedankt voor de leuke reactie’s!
Ik heb dit op de lucht haven getypt en weet niet of het lukt om nog foto’s er bij te plaatsen want die WiFi is niet erg goed,
Dikke kus Darwin en Daan

1. Kelly:
    14 januari 2018
    Leuk om mee te lezen! Goede reis terug
  2. Susanne Tielkemeijer-zaal:
    14 januari 2018
    Erg leuk om het allemaal te lezen !! We zien jullie snel dikke kus
  3. Andrew:
    15 januari 2018
    Was erg leuk om mee te lezen en te reizen. Al ga je wel steeds meer op zn chinees typen.Haha. deze reis zullen jullie vast nooit vergeten.xxx