Mai chau 2 en 3 januari

3 januari 2018 - Mai Chau, Vietnam

vandaag hebben we de stad achter ons gelaten. Onze shared shuttel bus werd een privé rit. Er was niemand anders die geboekt had. De 4 uur durende rit was hobbelig en zelfs als de wegen rustiger zijn blijf het een spannend avontuur maar ook prachtig onderweg alles steeds groener en de bergen hoog. We reden langzaam de mist in, eenmaal op het hoogste punt stopte de chauffeur, op dat punt zag je beneden in het diepe dal het dorp liggen waar weg gaan slapen. Na het inchecken in deze prachtige lodge komen we lekker tot rust. weg uit de stad en hebben tot half 3 de tijd om lekker te eten en van het uitzicht te genieten. Om half 3 stappen we op de fiets en gaan we het platte land op. We fietsen tussen de rijst velden die net geoogst zijn en klaar gemaakt worden voor een nieuwe lichting. En vele andere gewassen. Ze leven hier bijna allemaal in houten hutten op palen, onder het huis plaats voor de buffels en andere beesten. ze hebben elektriciteit en de meeste stromend koudwater. We mogen bij 1 huisje naar binnen, best indrukwekkend Darwin maakt nieuwe bestek voor ons want na deze vakantie kunnen we alles met stokjes eten.

En nu! Is het tijd voor een massage voor €10 p.p liggen we er een uur heerlijk van te genieten. Daarna is het natuurlijk weer etenstijd en wordt er een traditionele dans voorstelling in het hotel gegeven. Waar we uitgenodigd worden om even mee te dansen aan het eind van de voorstelling, ging heeelll goed.....

Vanmorgen om 9 uur werden we weer opgepikt. We zouden naar een stam die hoog in de  bergen wonen gaan maar helaas is er dichte mist en veel regen. We gaan naar een ander dorp om daar 2 uur door heen te lopen. Je kan hier niet met de auto komen en ze leven hier nog helemaal van het land, mooi en leuk om te zien. de gids verteld ondertussen veel over het land en de mensen. De  regen is hier nu misser en we redden het met een plu die we van het hotel lenen. Na 45 min is het gelukkig droog.

Terug in het hotel gaan we eten en smiddags bezoeken we een zeer indrukwekkende grot recht tegen over het hotel. bij binnenkomst komen we in een 25 meter hoge grot. we beklimmen een trap op van 15 meter( hartstikke leuk ahum) en lopen een gangenstelsel door. Wr

allemaal even prachtig. aan het einde van deze tour nemen we afscheid van de gids, morgenochtend 9.00 staat hij weer klaar en gaan we nog een keer proberen om alsnog naar het dorp te gaan dat vandaag op de planning stond. de rest van de middag slenteren we door het dorp en kijken we onze ogen uit. van souvenirs hebben ze nog niet gehoord dus helaas geen magneet voor onze verzameling. de markt is hier gewoon langs de weg en op de grond, heel veel groente en fruit maar ook open en bloot vlees van alle beesten die je maar kan bedenken en ook alles wat in de beesten zit... natuurlijk gewoon eten.. heftig maar ja, zo gaat het hier. we gaan even relaxen op de kamer het is helaas te koud (20C) om een duik in het zwembad te nemen. minder druk dan de eerste 2 dagen maar dit bevalt prima! tot snel weer, kus D&D

1. A. Brussel:
    3 januari 2018
    Mooi verhaal,ook de foto,s zijn mooi veel plezier nog
  2. Andrew:
    3 januari 2018
    wat een mooie foto s weer en een goed verhaal. Jammer van de regen. Zolang jullie het maar leuk vinden. We kijken uit naar het volgende verslag. xxx
  3. Kelly:
    Klinkt als een avontuur!
  4. Natalie:
    4 januari 2018
    Fantastische verhalen. :) heerlijk dat jullie zo aan het genieten zijn. Xxx