8 en 9 januari Hoi an

9 januari 2018 - Hoi An, Vietnam

8 januari Hoi an!
We zijn aangekomen in een prachtig hotel! Wat een feest we worden met het golf karretje over het hotel terrein gereden naar de kamer dit gedeelte is 3 maanden oud wat lekker alles nieuw!
We merken dat we met de trein reis zo’n 670 kilometer naar het zuiden zijn gereden we gaan van max 20 graden zonder zon naar. 31 met zon. We springen in onze badkleding en rechtstreeks naar het zwembad we nemen daar de lunch ook al is dat dubbel zo duur dan in de stad maar ach het is vakantie. S’avonds gaan we naar het centrum ik had gelezen dat,dat heel mooi moet zijn nou dat is het ook zodra we de bijzondere mooie  stadspoort op stappen en kijken we het centrum in echt een wouw moment. Op de foto’s kunnen we niet overbrengen hoe mooi het was! Door de hele stad hangen lantaarns met verlichting. op het water varen kleine bootjes met een lantaarn en je kan overal kartonnen bakjes met een kaars kopen en die in het water laten zakken met een wens. Het hele water drijft er mee vol. We eten wat en slenteren heen en weer over de nachtmarkt. Om 10 uur sluit alles en gaan wij ook weer richting het hotel. Bijna bij de stadspoort zien we midden op straat een foto met wel 50 van die bakjes met kaarsjes er in. Later worden de kaarsjes in een bootje gezet met een jongen en die laat alle kaarsjes te water. We zien dat het gefilmd wordt en horen Nederlands praten. We vragen aan 1 van de jongen wat er wordt opgenomen ze blijken van het programma break free te zijn. Waarin het gaat over Nederlanders die in het buitenland zijn omgekomen. Ze reizen dan met een familie lid in dit geval haar broer haar reis na. Ze wilde met haar scooter de brug oprijden waar lage betonblokken voor stonden. dat heeft ze niet gezien in het donker waardoor ze is gevallen. Ze droeg geen helm en dat is haar fataal geworden. Best bijzonder om daar op deze plek bij te zijn.
Helaas reist het slechte weer ons achter na de hele nacht heeft het geregend en hard gewaaid tot 10 uur in de ochtend en is het maar 20 graden vandaag de zon doet haar best maar mag niet lukken, ook staat er een fris windje. We verkennen de stad bij daglicht en komen terecht bij de Vietnamese bingo, kopen natuurlijk een kaartje maar winnen niets, ahhh jammer zeg. Vanavond is het weer en gaan we het gewoon nog een keer proberen Haha. Stappen nog een boot in waar geen klap aan was. We verbouwen ons avond eten ook nog even zelf Haha nee hoor net even buiten de stad een immens grote moestuin waar je kook workshop kan doen. wij helpen alleen even mee op het land, erg leuk! Vanavond nog een avond in deze sprookjes stad leuk! Morgen vliegen we nog 800 kilometer verder naar het zuiden naar Ho chi min city, vroeger Saigon tot nu toe blijven we dan het weer voor.
Daaaagggh allemaal xxx D&D

1. Michelle:
    9 januari 2018
    Het ziet er idd weer goed uit! Leuk ook dat je mocht helpen op het "land".
    Veel plezier weer bij het volgende plaatsje!
  2. Roos:
    Ik wil ook! Veel plezier nog. X mario
  3. Kelly:
    9 januari 2018
    Ziet er super uit op de foto's! Treintje ziet er ook netjes uit. Toevallig de cameraploeg van breakfree. Ik heb de vorige serie gezien, heftige verhalen! En zo ool dit verhaal inderdaad. Veel plezier nog en op naar de laatste dagen alleen maar prachtig weer.
  4. Natalie:
    9 januari 2018
    Zo aan het genieten van jullie verhalen en foto’s!! Veel plezier!! Xxx