halong bay

6 januari 2018 - Halong Bay, Vietnam

Daar zijn we weer!
 5-Jan-2018 7.20 worden we weer opgehaald voor het volgende avontuur, wel vroeg hoor elke ochtend!
Daar voor moeten we natuurlijk ingepakt zijn en ontbeten hebben.
We kunnen onze grote tassen weer in het hotel laten want we komen hier morgen weer terug.
We stappen eerst in een klein busje en stappen later over naar een grotere. Nou dat ziet er goed uit! Hele luxe stoelen benen kunnen omhoog en je kan zo goed als plat! WiFi en stroom bij de stoelen. Hier kunnen we het wel 4 uur uithouden!
We komen aan bij de terminal in de haven van Ha long bay. Hier liggen 1969 rotsblokken in zee. Volgens hun verhaal is dit ontstaan door dat een draak opzoek ging naar parels. (Zoals alles hier door een draak is ontstaan of de draak er idd geval iets mee te maken heeft) Maar het zakken van het zee water is de echte oorzaak.
Er ligt een kleine houten cruise boot klaar, we krijgen een kamer nummer en kunnen aan boord. Met een welkoms theetje krijgen we eerst wat informatie over hoe de boottocht gaat verlopen. Daarna kunnen we onze kamer in. Ook weer hartstikke leuk! Klein maar fijn groot bed uitzicht een prima douche.
We schuiven aan tafel op het eerste dek voor de lunch. Ik had op tripadvisor gelezen dat het eten niet al te best was dus waren op het ergste voorbereid dat viel 100% mee vast een nieuwe kok of het zijn wel hele grote zeikerds..
we stappen in een kleine boot die achter onze boot hangt en varen richting een grot.. wat prachtig en groot!! Alleen zooooo veeeell mensen je kan over de hoofden lopen. Om nog even bij het verhaal van de draak te blijven nemen we ook nog een kijkje bij de parelkwekerij het barst er hier van! Bij terug komst genieten we van het uitzicht op de boot. We hebben happy our dus bestellen lekker 6 cocktails proost! Wat werd vervolgd door een kook workshop na ja verse springrols maken komt weinig koken  bij kijken. Maar was leuk. Na het eten zijn we nog gaan inktvis vissen 1 jongen heeft er 1 gevangen zo groot als je handpalm dat was geluk want daar bleef het bij.
Na een lekkere nacht en een goed ontbijt zijn we 1 van de eilandjes opgegaan en daar kon je naar de top toe 468 treden ik ben iets over de helft afgehaakt mij te steil en te hoog. En weer zo veel mensen. Darwin is wel boven geweest. We varen weer richting de haven en krijgen nog een brunch onderweg. Eten genoeg dus. Stappen weer in de luxe bus. En daar zit ik nu dit reisverhalen te typen, heel handig de WiFi aan boord.
Als we straks weer in het hotel zijn hebben we nog 2 uur een kamer en kunnen we de tassen op nieuwe inpakken en onze pyjama aan doen vanavond slapen we in de trein!
Xx D en D

1. Michelle:
    6 januari 2018
    Die stoelen zijn echt luxe zeg! Heerlijk!
    Goed verzorgd dus allemaal!
    Op naar de trein reis! Veel plezier!
  2. Andrew:
    7 januari 2018
    Lijken wel massage stoelen!