vietnam

1 januari 2018 - Hanoi, Vietnam

vanaf Hong Kong is het ca. 2uur en 15minuten vliegen naar Vietnam.

we zijn in Vietnam! uit het vliegtuig vandaan naar de band om onze rugtassen op te halen. Mooi die zijn er! Door de duane heen en daar staat een man ons op te wachten we gaan de taxi in richting hotel. Dat zou 40 min duren maaaarrr het is inmiddels 19.30  en iedereen is opweg om oud en nieuw te gaan vieren. Het is een ritje van 1,5uur geworden. Het is 1 grote gaos op de weg alles maar dan ook echt alles rijd door elkaar heen ze hebben ooit lijnen op de weg geschilderd maar geloof niet dat de Vietnamezen die kunnen zien.

Eenmaal in het hotel zijn we zeer tevreden! Mooi hotel lekkere kamer en meteen onder de heerlijke douche gestapt! We zijn weer fris en fruitig voor zover dat kan na 24 uur bijna niet slapen. We vragen bij de receptie waar we heen kunnen gaan om het nieuwe jaar in te luiden. Dat blijkt 10 min lopen te zijn top! Rond half 11 zijn we op de plaats van bestemming het kan niet missen zo veel mensen en een d.j op een groot podium die er zeker een feestje van kon maken. Voor aan staan ging het niet meer lukken maar er hingen grote schermen om het op afstand ook te kunnen zien goed geregeld dus. 10,9,8.... en jaaaa het is 2018! De helft van de mensen gingen meteen weer weg dus konden wat dichter bij gaan staan maar helaas na 5 nummer hield ook de d.j het voor gezien. Inmiddels waren wij ook wel toe aan een schoonheids slaapje...

De wekker ging weer vroeg. Ontbijten en pleiten, de chauffeur heeft ons naar verschillende bezienswaardig heden gebracht waaronder een gevangenis (heel indrukwekkend) daarna hebben we nog een rit in een cyclon is een fiets met een bakje ervoor waar je als toerist wordt rond gereden op en top toerist aansluitend zijn we naar een traditioneel waterpoppen theater voorstelling geweest.. nouww ik kan je vertellen zoiets heb ik eens eerder gedaan ergens op Bali.. Darwin heeft de 1ste helft gezien en ik de 2de helft het was prachtig maar de ogen werden erg zwaar!

Na afloop zijn we met een gids een streetfood tour gaan doen hebben bij 6 verschillende tentjes allemaal lekkere dingen gegeten was top! onze gids we noemen hem föhn want daar leek het het meeste op toen hij zich voorstelde heeft er veel verteld onderweg over de Vietnamese leef en eet gewoontes altijd leuk. we nemen afscheid van föhn en gaan met de buikjes heel vol weer naar het hotel. op de weg terug even pinnen en eten en drinken inslaan want morgen vroeg vertrekken we naar de volgende locatie we gaan 3 dagen de bergen in om tussen de rijstvelden te slapen. we kunnen alleen een kleine rug tassen mee wegens te kort aan ruimte in het busje morgen zo de tassen pakken. de grote tassen laten we hier in het hotel achter over 3 dagen slapen we nog een nachtje in dit hotel . tot snel xxx

1. Kelly:
    1 januari 2018
    Leuk te lezen dat jullie tussen alle indrukken door wel eten 😜
  2. Charissa:
    Eet smakelijk !!
  3. A. Brussel:
    1 januari 2018
    Heel mooi verhaal , wij genieten er van.
  4. Andrew:
    1 januari 2018
    wat een mooi verhaal weer. Volgens mij een hele belevenis om daar te zijn. geniet ze tussen de rijst velden en we kijken uit naar jullie volgend verslag.